Væsentlige overvejelser, når du leder efter nyt transportstyringssystem (TMS)
I den omskiftelige og dynamiske verden af transport og logistik er det vigtigt, at din virksomhed agerer fleksibelt og effektivt. Det rigtige TMS system spiller en væsentlig rolle, og derfor giver vi dig hermed tre centrale overvejelser, når du står overfor valget af TMS, så du kan træffe en oplyst beslutning, der bidrager til din virksomheds fortsatte vækst og succes.
Fremtidssikret TMS system
I en branche, hvor innovation er nøglen til at forblive konkurrencedygtig, er det afgørende, at du vælger et TMS system, der er fremtidssikret. Med en cloud-baseret TMS softwareløsning vil du ikke alene få et system, der er fleksibelt og skalérbart; det vil også være med til at sikre betydelige omkostningsbesparelser.
Fleksibilitet
I modsætning til traditionel software er du med et cloud-baseret TMS system altid sikker på, at du har den seneste version. Hver opdatering introducerer ny funktionalitet, der giver dig øjeblikkelig adgang til de nyeste værktøjer. Dette forbedrer ikke kun dine operationelle processer og rutiner, men hjælper dig også med at imødekomme dine kunders stadigt stigende krav.
Skalérbarhed
Dit TMS system skal nemt kunne opskaleres, så det altid er fuldt skræddersyet til dine skiftende behov. Et cloud-baseret TMS system giver dig dette – uanset om du har behov for at integrere opkøbte virksomheder, få nye kolleger bedst muligt ombord og integreret i din virksomhed, eller du ønsker at lette adgangen til flere lokationer.
Omkostningsbevidsthed og -kontrol
Ulig nogle traditionelle softwareløsninger skal du med et cloud-baseret TMS system ikke investere i dyre, private servere. Desuden sker opgraderinger automatisk og er inkluderet i de månedlige abonnementsgebyrer. Derfor: Med et cloud-baseret TMS system er der ingen pludselige, uventede omkostninger!
En TMS systemleverandør er en partner, der forstår din virksomhed
Et TMS system er ikke bare en softwarepakke. Det er en løsning, der problemfrit skal imødekomme din transport- og logistikvirksomheds specifikke behov. Derfor: Gå efter en værdifuld partner, der har som formål at understøtte din virksomhed i forhold til at fungere maksimalt, mere effektivt og succesfuldt!
Brancheerfaring
Vælg en leverandør med erfaring inden for transport og logistik – og gerne også inden for dit specifikke markedssegment. Denne type leverandør kender din branches unikke udfordringer og krav. Og spørg efter referencer og cases fra lignende virksomheder.
En værdifuld partner
En god leverandør tager sig tid til at forstå din virksomhed, dine processer og mål, før vedkommende anbefaler en løsning. Den bedste leverandør bør derfor være villig til at besvare alle dine spørgsmål og løse eventuelle problemstillinger og bekymringer, du måtte have. En leverandør, der samarbejder med dig om at konfigurere en TMS løsning, så den passer perfekt til dine behov, viser, at det er tale om en type leverandør, der virkelig forstår din virksomhed.
Innovation og vision for fremtiden
Vælg en leverandør, der værdsætter innovation og har en klar vision for fremtiden. Dermed sikrer du, at dit TMS system forbliver up-to-date med de nyeste teknologier, trends og tendenser i transport- og logistikindustrien.
En partner, der rykker hurtigt
Transportsektoren, hvor forandringer og uventede situationer opstår dagligt, har voldsomt behov for et TMS system, der kan tilpasse sig. Derfor: Vælg en partner, der kan rykke hurtigt, så din virksomhed forbliver agil og effektiv!
Lydhørhed
Din leverandør skal kunne reagere hurtigt på ønsker om justeringer og opdateringer. Dette sikrer, at dit TMS-system altid forbliver opdateret og dermed fungerer optimalt.
Korte kommunikationslinjer
Direkte og åben kommunikation med din TMS leverandør er afgørende. Korte kommunikationslinjer sikrer, at du hurtigt når de rigtige personer, og at information deles hurtigt. Dette fremskynder beslutningstagning og sikrer rettidig implementering af nødvendige justeringer.
Teknisk ekspertise
Din leverandør skal have et stærkt teknisk team, der hurtigt kan løse komplekse problemstillinger og implementere ny funktionalitet. Om nødvendigt vil vedkommende også kunne tilbyde skræddersyede løsninger – ligesom der vil være stor velvilje og villighed i forhold til at samarbejde om at udvikle specifik funktionalitet, der er unik for din virksomhed.
Konklusion
Med disse tre afgørende faktorer kan du vælge nyt TMS system i fuld tillid til processen og dens outcome. Et fremtidssikret TMS system af en leverandør, der forstår din forretning og kan agere hurtigt og proaktivt, vil understøtte din virksomhed i forhold til at opnå øget effektivitet, mere fleksibilitet og større succes i en meget konkurrencepræget transport- og logistikbranche.
Tag dig derfor tid til at finde den rigtige partner og investér i et TMS system, der ikke kun opfylder dine nuværende behov, men som også er fremtidssikret.

For mere information
Inspireret af iværksætteres behov inden for transport og logistik blev Go4TMS i sin tid tænkt og designet som en ny, innovativ og komplet løsning baseret på Microsoft Dynamics 365 Business Central, tidligere kendt som Microsoft Dynamics NAV.